خردمندان

لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ

خردمندان

لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ

خردمندان

با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی و کم توحهی به وبلاگ ها بنده نیز در شبکه اجتماعی instagram با یوزر"aliasgharrezae" فعالیت دارم و کمتر در وبلاگ شخصی مطلبی نشر خواهم داد
یا علی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۸ مطلب در فروردين ۱۳۸۹ ثبت شده است

ستون پنجم شیطان

شناختنامه شیطان شیطان

آیا شیطان، این موجود خطرناک و وسوسه گر، مسئول اصلى بدبختیهاى ما است؟ او است که بى اختیار ما را به پرتگاهها مى کشاند؟ و به دره هاى گناه و آلودگى مى افکند؟ در ادامه بخوانید....

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۹:۲۱
دیگه مهم نیس

قسم دروغ، گناه اندر گناه

دروغ و گناه

در قرآن کریم می خوانیم:  وَلَا تُطِعْ کُلَّ حَلَّافٍ مَهِینٍ(القلم/10)

و از کسی که بسیار سوگند یاد می‌کند و پست است اطاعت مکن

در دستورهاى اسلام رسیده است  در ادامه مطالعه کنید.... 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۹:۱۶
دیگه مهم نیس

وقتی شور، شیرین می‏شود!

بخش عمده‏ای از سطح سیاره زمین را آب فرا گرفته است. با این همه، نزدیک به 97 درصد این آب‏ها شور و غیر قابل نوشیدن‏اند و از 3 درصد باقی مانده نیز بخشی به صورت یخ زده و غیر قابل مصرف در قطب‏ها و بر فراز قله کوه‏ها وجود دارد.  در ادامه بخوانید....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۹:۱۴
دیگه مهم نیس

جوان تازه مسلمان و مادر نصرانی

روز واقعه

امام صادق (علیه السلام) زکریا را در مورد مادر نصرانی اش این گونه توصیه نمود. حال امروز نسبت ما با این فرمایش آن حضرت چگونه است؟ آیا همواره در زندگی، نوع رفتار ما با مادران و پدرانمان طبق سفارش‌های پیامبران صورت می‌گیرد؟!

زکریا بن ابراهیم، جوانی است تازه مسلمان که در عصر حیات امام صادق (علیه السلام) زندگی می‌کند. او می‌گوید بعد از این که حج را به جا آوردم، خدمت حضرت صادق(علیه السلام) رسیدم و عرض کردم: من نصرانى بودم و مسلمان شدم.

امام (علیه السلام) فرمود: از اسلام چه دیدى؟

عرض کردم: کلام خداوند عز و جل که فرماید: "تو نمی‌دانستی کتاب و ایمان چیست، ولى ما آن را نورى قرار دادیم که هر که را بخواهیم، بدان هدایت کنیم"1

امام صادق (علیه السلام) فرمود: "به راستی خداوند تو را رهبرى فرموده است. سپس آن حضرت سه بار در حق زکریا دعا فرمود: "خدایا هدایتش فرما". بعد از آن، خطاب به او فرمود: پسر جان، هر چه می‌خواهى سؤال کن.

زکریا به آن حضرت عرض کرد: "پدر و مادر و خانواده من نصرانى هستند و مادرم نابیناست، آیا من همراه آنها بمانم و با آنها باشم؟"

امام صادق(علیه السلام) فرمود: "از مادرت مراقبت کن و با او خوشرفتار باش، هنگامی که از دنیا رفت، خودت امور خاکسپاری مادرت را بر عهده بگیر و به دیگران وامگذار."

زکریا می‌گوید: هنگامی که به کوفه رفتم، نسبت به مادرم مهربانى کردم، خودم به او غذا می‌دادم، خودم لباسش را می‌شستم و خدمتگزار او بودم. روزی مادرم به من گفت: "پسر جان! آن زمان که دین مرا داشتی، رفتارت با من این گونه نبود، چطور از زمانی که به این دین روی آوردی برخوردت اینقدر تغییر کرده است؟"

امام صادق (علیه السلام) زکریا را در مورد مادر نصرانی اش این گونه توصیه نمود. حال امروز نسبت ما با این فرمایش آن حضرت چگونه است؟ آیا همواره در زندگی، نوع رفتار ما با مادران و پدرانمان طبق سفارش‌های پیامبران صورت می‌گیرد؟!
کعبه

گفتم: "مردى از فرزندان پیامبر ما به من چنین دستور داده است."

مادرم گفت: "آن مرد پیامبر است؟"

گفتم: "نه؛ بلکه پسر یکى از پیامبران است."

مادرم گفت: "پسر جان این مرد پیامبر است، زیرا دستورى که به تو داده، از سفارش‌های پیامبران است."

گفتم: "مادرم! پیامبر ما آخرین پیامبران است و بعد از او پیامبری مبعوث نخواهد شد. آن مرد پسر پیامبر است."

مادرم گفت: "دین تو بهترین دین است، آن را به من عرضه کن." من نیز اسلام را به او عرضه کرده و تعلیم نمودم؛ او نیز مسلمان شد و نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را به جا آورد.

زکریا می‌گوید: شب هنگام، مادرم دچار عارضه‌ای گشت و بیمار شد. رو به من کرد و گفت: "پسرم! آنچه به من آموختى دوباره بیاموز." من نیز آنها را تکرار کردم. مادرم به آنها اقرار کرد و از دنیا رفت.

صبح فردا، زکریابن ابراهیم طبق فرموده امام خود، بر پیکر مادر نماز خواند و او را به خاک سپرد.

امام صادق (علیه السلام) زکریا را در مورد مادر نصرانی اش این گونه توصیه نمود. حال امروز نسبت ما با این فرمایش آن حضرت چگونه است؟ آیا همواره در زندگی، نوع رفتار ما با مادران و پدرانمان طبق سفارش‌های پیامبران صورت می‌گیرد؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۹:۱۱
دیگه مهم نیس

چگونه کامپیوتر خود را تمییز کنیم؟

هر کامپیوتری به مرور زمان، گرد و غبار می گیرد. زمانی که کامپیوتر در حال کار است میدانی الکتریکی در اطراف خود ایجاد می کند که ذرات گرد و غبار معلق را جذب می نماید.

این ذرات به آسانی در اطراف پردازنده، منبع تغذیه و فن کیس جمع می شوند و مانع از جریان هوای آزاد در اطراف این قطعات مهم می شوند و در نتیجه، منجر به گرم شدن و در نهایت اختلال در عملکرد و از کار افتادن آنها می شوند.

چگونه کامپیوتر خود را تمییز کنیم؟

به همین، دلیل یک نکته مهم در مراقبت و استفاده بهینه از کامپیوتر این است که مطمئن شوید کامپیوترتان تمیز و عاری از گرد و خاک است. در اینجا، راهنمای جامعی در خصوص تمیز کردن سخت افزارهای داخل کامپیوتر و نیز قطعات جانبی ارائه شده است؛ به طوری که پس از انجام آنها با نگاه کردن به کامپیوترتان احساس می کنید به تازگی خریداری شده است.  در ادامه مطالعه فرمایید.....

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۹:۱۰
دیگه مهم نیس

29 کار برای شاد شدن

شادی

دین اسلام آیین زندگی در این مزرعه آخرت است که برنامه‌ای جامع و کامل دارد تا هم این جهان به کام آدمی باشد و هم آن جهان.  در ادامه مطالعه کنید....

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۹:۰۳
دیگه مهم نیس

بشقاب پرنده ای بیرون از زمین

تصاویر کاسینی از اقمار  زحل

اکثر اقمار منظومه ی شمسی یا شکل صاف و گردی دارند و یا تکه‌هایی ناصاف از صخره‌های فضایی هستند. در این بین، دو قمر زحل، پن و اطلس، شکل عجیبی دارند که انسان را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی دهه 50 میلادی می‌اندازد. این اقمار صفحه‌ای شکل، در مرکز خود برآمدگی دارند که به طرزی غیرعادی، شبیه تصورات ما از بشقاب پرنده است. قمر اطلس که از پن هموارتر است، اگرچه تنها 18 کیلومتر بین قطب‌هایش فاصله دارد، اما در مرکز برآمدگی خود حدود 40 کیلومتر پهنا دارد.

شکل عجیب این قمرها بیشتر شبیه یک معما است. در حالی‌که سرعت گردش سریع این قمرها برای تبدیل آنها به یک جسم بیضی شکل هموار، کافی است مشخص نیست که این برآمدگی‌ها چگونه به وجود آمده است.

شکل و مدار چند قمر عجیب، شباهت بسیار زیادی به بشقاب‌پرنده‌های خیالی دارد و پدید آمدن آن‌ها جزو عجایب منظومه خورشیدی است.

تصاویر کاسینی از اقمار  زحل

پاسخ این سوال ممکن است در مدار قمرها نهفته باشد، مدارهایی که خیلی نزدیک حلقه های زحل هستند. احتمالا اجسام یخ‌زده‌ای از این حلقه‌ها، به روی پن و اطلس سقوط کرده‌اند و با تجمع در نزدیکی ناحیه استوایی، این برآمدگی‌ها را شکل داده‌اند. این فرضیه با مشاهدات ستاره‌شناسان تطابق دارد. برآمدگی‌های این دو قمر برخلاف نواحی ناهموار قطبی آن‌ها، بسیار صاف هستند که نشان می‌دهد این برآمدگی‌ها، از ذرات ریزی ساخته شده‌اند که شبیه ذرات کشف شده در حلقه‌های زحل است.

اگرچه اثبات این فرضیه غیرممکن است، اما مشاهدات جدیدتر شاید سرانجام بتواند توضیحی برای شکل عجیب این اقمار زحل پیدا کند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که فناوری موجودات فضایی نقشی در شکل‌گیری این قمرها داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۸۹ ، ۰۸:۵۴
دیگه مهم نیس

جنگی فضایی بر سر آب

دو عامل جنگ فضایی بر سر آب:     در ادامه بخوانید.....



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۸۹ ، ۰۲:۲۴
دیگه مهم نیس